Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Západné Tatry - Orava dva dni na Bicykli

Tento krát som si pre Vás prichystal fotoblog o mojom cyklo výjazde na Orave a Liptove. O dva dni pridám nový blog a to o cylo výjazde v Malých Karpatoch. 

Kedže sa blížia sviatky a ja som už dopredu vedel, že ich chcem prežiť na bicykli a ísť niekam aspoň na jednu noc, tak nezostávalo nič iné, ako plánovať kam.  Dlho som sa rozhodoval nad Kremnicou alebo Oravou. Nakoniec vyhrala moja obľúbená Orava. Prečo vyhrala to sám neviem, ale to nevadí. Do Kremnice sa plánujem vybrať neskôr, ale ešte túto jar.  Prvý deň ma čakalo skoré ranné cestovanie ako vždy do Liptovského Mikuláša, kde začalo aj moje prvé putovanie. Prešiel som kúsok po meste a potom kúsok okolo Liptovskej M. kde sa mi ukázal prvý pohľad na krásne a ešte stále biele Západné Tatry. 

Hneď na začiatok som troška blúdil, kedže som bol slepý a značku som si nevšimol a asi dva kilometre som šiel inde, ale našťastie nič hrozné to nebolo. Po chvíľke som sa pripojil tam kam som mal v pláne ísť a to cez Kvačiansku Dolinu do obce Huty. 

Po ceste cez Kvačiansku dolinu som sa zastavil na krásnom mieste, ktoré určite odporúčam každému. Bol som tam už par krát, ale nikdy ma to miesto neprestane baviť. Má v sebe dačo viac, ako len krásu je tam kus histórie a technológie našich predkov. 

Pomaly, ale isto som prišiel do Zuberca a do Habovky. Prvý deň som mal v pláne sa ešte vybrať na vrch Javorový, ale kvôli veľkému polomu, som sa tam nedostal. Nemal som chuť ísť tam aj späť po hlavnej ceste a preto som sa vybral na druhý kopček kúsok od Habovky, ale aj táto malá 900 metrová kráska stála zato, lebo tie pohľady na obce a Tatry sú krásne. V diaľke vidieť aj Malú Fatru.

Kedže som mal ešte čas sa ísť ubytovať, tak som sa vybral len tak  pozrieť do múzea Oravskej Dediny. Kedže za 40 min. mali zatvárať neoplatilo sa mi ísť dnu a aj tak som tam bol v lete 2018. Cestou späť som zbadal plnú lúku tohto krásneho kvetu.

Na penzión som prišil okolo 16 hod a rýchlo som si dal sprchy ľahol a troška odpočíval. Ale kedže vonku bolo krásne slnečné a teplé počasie lákalo ma to ísť na západ slnka. Počkal som si do pol siedmej a vybral som sa na kopček nad Habovku, kde som bol cez deň na bicykli. Vedel som, že tam bude pekný západ slnka, takže som istotu išiel.

Krátke hodnotenie prvého dňa: Keby som povedal, že bolo niečo zlé, tak by som klamal sám seba. Aj keď som nedal celú trasu kvôli polomu, tak sa nehnevám, lebo som mal namiesto toho krásny západ slnka. Ubytko bolo super, vyspal som sa a jedlo na jendotku.  Druhý deň: Ranné vstávanie bolo veľmi príjemné. Slnko svietilo a vietor žiaden. vedel som, že ma čaká krásny deň a že tento deň bude ešte o niečo lepší ako ten prvý. Nezostávalo nič iné, ako sa zbaliť, dať sa do poriadky a dobre sa najesť nech sa môže vyraziť. Odišiel som kúsok po siedmej hodine a moje prvé metre alebo kilometre boli ku zrúcanine kaštieľa v obci Podbiel.

Myslel som si, že mi bude zima tak skoro ráno keď som na Orave, ale čudoval som sa a musím povedať, že pri danej zrúcanine som dal bundu do baťohu a bolo mi aj tak stále príjemne teplo.  Druhá zastávka ma čakala v meste Tvrdošín, kde som sa vybral pozrieť drevený kostolík. Nezdržal som sa tam dlho, kedže tam bol plný autobus Poliakov a chodili tam jak ovečky.  

Tretí bod z dnešného druhého dňa bol vyšliap na Javorový Vrch, ktorý sa nachádza hneď nad Tvrdošínom a siaha do výšky 1075m.n.m. Musím povedať, že ten výjazd na vrch bol možno náročnejší ako som si myslel, ale tie pohľady to bolo niečo neskutočne krásne až dokonalé. Javorový vrch ponúka pohľady na: Belianske, Vysoké a Západné Tatry,,,tak tiež na Veľkú a Malú Fatru,,,na Veľký Choč a Kubínsku hoľu.  

Po krásnom Javorovom vrchu ma čakala pekná cyklo trasa okolo rieky Orava skoro až do obce Oravský Podzámok.

Moja posledná zastávka bola tak tiež krásna  a to pýcha Slovenských hradov a to ten najkrajší Oravský.

Celkové hodnotenie tohto dvoj dňového výletu je maximálne spokojný a rád, že som si vybral práve Oravu. 

1trasa: https://flow.polar.com/training/analysis/34135373792 ľtrasa: https://flow.polar.com/training/analysis/3413543454

Autor: Denis Herák | pondělí 22.4.2019 14:05 | karma článku: 18,27 | přečteno: 304x
  • Další články autora

Denis Herák

Kráľová hoľa s kočíkom 1946 m.n.m.

S kočíkom do výšky 1946 m.n.m. (Kráľová hoľa). Je to možné, alebo radšej zdolávať ľahšie kopce? Nám sa to podarilo.

6.7.2021 v 20:32 | Karma: 17,08 | Přečteno: 308x | Diskuse| Cestování

Denis Herák

Čipčie (926 m n. m.)

Po dlhej dobe som sa dostal už aj k písaniu, tak pridávam blog. Mám veľa výletov za seboy, tak môžete očakývať, že ich budem pridávať pravidelne.

17.4.2020 v 16:07 | Karma: 10,59 | Přečteno: 179x | Diskuse| Cestování

Denis Herák

Lietavský hrad / VIDEO

Tento krát si dáme krásny hrad kúsok od ZA, hrad Lietava. Na hrade sa pracuje vo veľkom každý deň. Určite každému odporúčam hrad navštíviť.

20.3.2020 v 9:48 | Karma: 10,25 | Přečteno: 210x | Diskuse| Cestování

Denis Herák

Mohyla M.R.Š / Brezová pod Bradlom / VIDEO

Ďalšie video pomocou drona a tento krát si dáme Kopanice a to krásnu pamiatku, Mohylu M.R.Š v Brezovej pod Bradlom.

3.3.2020 v 11:21 | Karma: 9,58 | Přečteno: 207x | Diskuse| Cestování

Denis Herák

Veľká Javorina / VIDEO

Pohľad na tohto ročnú Veľkú Javorinu v zime. Bohužiaľ snehu bolo málo a pekného počasia ešte menej. Som rád, že som stihol aspoň jeden krát tam zažiť ako takú zimu.

27.2.2020 v 12:00 | Karma: 7,42 | Přečteno: 201x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 79
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 300x
Som amatérsky fotograf, ktorý berie fotenie viac vážnejšie ako klasický amatér. Fotím Slovenskú futbalovú reprezentáciu do 21 rokov a aj A-mužstvo. Samozrejme fotím aj iné športy. Fotenie krajiniek mám ako hobby, kde chodím nabrať novú silu. Foteniu som sa dostal náhodne, nikdy som to neštudoval ani som nemal v pláne že budem fotiť a troška si s tým zarábať.

Seznam rubrik