Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Súľovské skaly na bicykli

Ďalší krásny deň na dvoch kolesách. Tento krát Súľovské vrchy - Súľovské skaly. Príjemné čítanie a pozeranie fotiek. 

Sobotu hlásili škaredé počasie, čo nakoniec aj bolo a nezostalo nič iné, ako môj výlet nechať na nedeľu. Malo byť krásne počasie, ale pravdu povedať moc som tomu neveril. Ale keď som sa rán o 5 zobudil a videl som na o oblohe mesiac tak som sa veľmi potešil a mohol som si chystať veci na môj cyklo výlet. Ako prvé ma čakalo prejsť zo Starej Turej na bicykli po hlavnej ceste do NM na vlakovú stanicu. Musím povedať, že aj prvých 12 kilometrov bolo úplne super. Otvoril sa mi krásny skoro ranný pohľad na Čachtická hrad a padajúcu hmlu, ale čas ma tlači a aby so stihol rýchlik musel som pridať na tempe. Našťastie za celých 28 minút prešlo len jedno osobné auto.

Všetko som stihol a mohol som nastúpiť do vláčiku. Vlak bol úplne prázdny. Vo vozni, kde som bol ja bolo celkovo možno 10 15 ľudí.  Našťastie so si sadol k jednému pánovi, ktorý sa dal do reči a musím povedať, že cesta do ZA mi ubehla veľmi rýchlo. Bol to turista a práve išiel na bežky.
Do ZA bola cesta super a už nezostávalo nič iné, ako sa kúsok mestom vybrať smer Lietava. Tento prvý úsek ma čakal po ceste, ale našťastie cestou, ktorá bola asi vedľajšia, alebo som mal tento deň
šťastie a autá nechodili :). Na prvej fotke môžete vidieť pohľad na Malú Fatru, ktorá sa mi ešte schovávala v oblakoch a hustej hmle. 
 

Pripájam sa už na cyklo chodník, ktorý vedie až do Lietavy. Je to divný betónový podklad, ktorý asi prežil aj druhú svetovú vojnu, takže na cestné bicykle moc neodporúčam. Asi by to nedopadlo najlepšie pre plašte. Ale bol to krásny stupák, ktorý mi ponúkal krásne pohľady na celé okolie. 
 

Dlhým zjazdom sa dostávam do obce Lietava a môžem sa vybrať smer hradná zrúcanina Lietava. Ale bohužiaľ, bolo nemožné sa tam na bicykli dostať, Asi po 100metroch po turistickom chodníku bolo asi 50 veľkých stromov popadaných a aby som to zdolal na bicykli musel by som to vytlačiť prudkým kopcom, kde bolo stále dosť veľa bordelu z daných popadaných stromov. Trocha ma to hnevalo, lebo na tento výstup som sa tešil, ale nevadí vrátim sa tam cez leto. Aspoň z dediny som mal pohľad na hrad.
 

Zas po pár kilometroch cca 3 4 sa dostávam na turistický chodník, ktorý vedie už priamo na Súľovské skaly. Pravdu povedať,  bolo to utrpenie. Celá lúka bola pod vodou a blatom. Ale našťastie som mal krásne pohľady na okolie, či na Malú Fatru alebo na Súľovské vrchy.
 

Konečne sa po hnusnej vodovej lúke dostávam ako tak do suchého lesíka, kde ma čaká stúpanie na môj dnešný bod cieľa. Nebolo to moc jednoduché stúpanie, kedže bolo veľa listov a nevidel som čo je pod nimi. 
 

Ale dostal som sa hore a a bol som úprimne šťastný, že som sa  túto nedeľu vybral na tento výlet. Tie krásne výhľady, ktoré som mal Vám povedia, prečo to stálo zato energiu a čas. Je to pre mňa niečo ako droga, kus môjho života. 
 

Po krásnom stúpaní a krajších výhľadoch ma čaká i nádherný zostup do obce Súľov hradná. Milujem zjazdy lesom, ale tento zjazd bol niečím krajší a viete čím? Ja Vám to poviem tie skaly okolo chodníka, dávali tomu iný pohľad a svojskú krásu, ktorú nevidíme všade a preto sú Súľovské skaly také iné a jediné na Slovensku. 
 

Ako som sa dostal z lesa von, zase ma čakala brutálne premočená lúka kde som zažil aj krásny pád priamo do vody :D troška som sa zasmial, ale nevadilo mi to. Už som bol aj tak dosť mokrý a od blata :). Dostal som sa až ku zrakovej pyramíde, kde som si spravil jednu fotku a mohol sa vybrať ďalej.
 

Teraz ma zase čakal výstup celkom aj dosť dlhý z Hradnej na Vrch Teplá až do obe VrchTeplá. Musím povedať, že aj tento výstup lesom stál zato ved vidíte na fotkách.
 

Zastavil som sa na obede v obci Kostolec ak si dobre pamätám názov. Tento krát som si dal len naše klasické jedlo a to bryndzové halušky a boli super a mohol som ísť ďalej do PB na vláčik. Ale cestou ma čakalo ešte jedno krásne miesto a to nádherná Manínska tiesňava.
 

Ako som tak čakal v PB na vláčik, musel som si odfotiť toho môjho zeleného kamoša :) Na fotke to nevyzerá až ta zle, ale verte tomu že to bolo :).
 

Autor: Denis Herák | čtvrtek 21.3.2019 19:13 | karma článku: 14,94 | přečteno: 324x
  • Další články autora

Denis Herák

Kráľová hoľa s kočíkom 1946 m.n.m.

S kočíkom do výšky 1946 m.n.m. (Kráľová hoľa). Je to možné, alebo radšej zdolávať ľahšie kopce? Nám sa to podarilo.

6.7.2021 v 20:32 | Karma: 17,08 | Přečteno: 308x | Diskuse| Cestování

Denis Herák

Čipčie (926 m n. m.)

Po dlhej dobe som sa dostal už aj k písaniu, tak pridávam blog. Mám veľa výletov za seboy, tak môžete očakývať, že ich budem pridávať pravidelne.

17.4.2020 v 16:07 | Karma: 10,59 | Přečteno: 179x | Diskuse| Cestování

Denis Herák

Lietavský hrad / VIDEO

Tento krát si dáme krásny hrad kúsok od ZA, hrad Lietava. Na hrade sa pracuje vo veľkom každý deň. Určite každému odporúčam hrad navštíviť.

20.3.2020 v 9:48 | Karma: 10,25 | Přečteno: 210x | Diskuse| Cestování

Denis Herák

Mohyla M.R.Š / Brezová pod Bradlom / VIDEO

Ďalšie video pomocou drona a tento krát si dáme Kopanice a to krásnu pamiatku, Mohylu M.R.Š v Brezovej pod Bradlom.

3.3.2020 v 11:21 | Karma: 9,58 | Přečteno: 207x | Diskuse| Cestování

Denis Herák

Veľká Javorina / VIDEO

Pohľad na tohto ročnú Veľkú Javorinu v zime. Bohužiaľ snehu bolo málo a pekného počasia ešte menej. Som rád, že som stihol aspoň jeden krát tam zažiť ako takú zimu.

27.2.2020 v 12:00 | Karma: 7,42 | Přečteno: 201x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Znepokojivá čísla. Každý druhý Alžířan žijící v Německu je podezřelý ze zločinu

23. dubna 2024  14:18

Premium Německé úřady zveřejnily znepokojivé kriminální statistiky: podle nich tvoří podezřelé z trestných...

Pošli peníze pro hladové děti, máš 5 sekund, vydírali muže kvůli erotickému videu

23. dubna 2024  14:15

Policisté na Ostravsku vyšetřují případ, kdy se obětí internetových vyděračů stal invalidní...

Meningokok zabil malé dítě. Zvažte očkování, vakcínu hradí stát, radí odborníci

23. dubna 2024  14:12

Smrtící meningokoková bakterie, které podlehne každý desátý nakažený, se od covidu objevuje v Česku...

Problémy ve zdravotnictví se nevyřeší dalším přidáváním peněz, míní premiér

23. dubna 2024  14:02

Problémy českého zdravotnictví se podle premiéra Petra Fialy (ODS) nevyřeší jen dalším přidáváním...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 79
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 300x
Som amatérsky fotograf, ktorý berie fotenie viac vážnejšie ako klasický amatér. Fotím Slovenskú futbalovú reprezentáciu do 21 rokov a aj A-mužstvo. Samozrejme fotím aj iné športy. Fotenie krajiniek mám ako hobby, kde chodím nabrať novú silu. Foteniu som sa dostal náhodne, nikdy som to neštudoval ani som nemal v pláne že budem fotiť a troška si s tým zarábať.

Seznam rubrik