Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Štefániková Magistrála

Moje údaje: Celková dĺžka: 95km .. Celkov čistý čas: 06:19hod. Prevýšenie a Klesanie okolo 1500 metrov.   

Piatok navečer sme sa Marcelom a Jarom dohodli, že pôjdeme na cyklovýlet a prekonáme trasu, ktorá sa začína ešte len značkovať a budovať. Jednalo sa o časť Štefánikovej Magistrály. Nás úsek mal byť cca 130km a prevýšenie cca 3000 metrov. Tak ráno sme sa všetci traja o pol 8 stretli na parkovisku a mohli sme sa vybrať. Ráno sa ukazovalo dokonalé počasie na bike. Ako sme tak prvé kilometre prechádzali hlavne po spevnenej ceste tak bol aj čas na kus reči. Prešli sme okolo vodnej nádrže Dubník a cez vinohrady sme prešli do lesa a smer Krajné, kde mňa čakalo prvé prekvapenie. Skoro každý človek na dedine máva psa, ale tento majiteľ fakt v luxusnom dome má obrovského dinasaura. Nikdy som nič takéto nevidel na pozemku rodinného domu, ale bolo to zlaté ale zároveň aj divné.

Už zostávalo posledných pár kilometrov po asfaltovej ceste, ale ešte sme mali jednú zastávku pri Válcovom Mlýne blízko obce Košariská. Konečne som mal možnosť si ho nafotiť. Vždy keď som šiel okolo tam boli ľudia, ktorý na pozemku dačo robili a bolo mi blbé tam chodiť a fotiť si. Zároveň to bol aj prvý môj zlý okamih tohto dňa. Zlomil sa mi držiak na fľašku a sám neviem ako sa to mohlo stať. Ale nevadí fľaška sa tam ešte ako tak udržala a cesta mohla pokračovať.

Už sa dostávame na časť trase, kde pomaly ale isto končí spevnená cesta a začína lesná cesta a turistický chodník, ale ešte pred tím Marcel zbadal túto lavičku, tak mi povedal aby som si sadol a odfotí ma. Tak som mu podal moju zrkadlovku a ja ako malé dieťa som si tam sadkal a húpal sa. No a potom to začalo, hneď prvý kopec mimo asfaltovej ceste a bol to masaker a už som ja začínal cítiť nejaké zlé veci v mojom tele. Najprv som si myslel, že som to len prehnal tempom do kopca a že ma to prejde. Tak som pokračoval a užíval si dlhý zjazd.

Už prichádzame na turistický chodník, ktorý začína príjemne jemne do kopca, ale o pár metrov je to už dačo iné, dlhé stúpanie po rozbitom chodníku a ja už začínam zaostávať a už viem čo sa to so mnou deje. Moje staré zdravotné problémy sa hlásia. Začínam mať silné bolesti žalúdka a nezostáva nič iné, ako si dať liek od bolesti a poriadne sa napiť a skúsiť sa dostať na vrch tohto stúpania. Chalani ma tam čakajú a ja rozmýšľam, že sa otočím naspäť a idem domov. Ale obaja ma super motivujú aby som ešte kúsok šiel. 

Našťastie nás čakal teraz dlhý zjazd a ako taká rovinka, kde boli jemné stúpanie ktoré som dal bez problémov, ale vždy keď sa blížilo veľké stúpanie tak bolesť bola silnejšia a silnejšia, každé jedno šľiapnutie bolo bolestné a strašne únavné pre moje telo. Nech som robil čo som robil bolesť bola stále a preto som si skúsil dať ešte jednu tabletku + magnézium, ale nepomohlo to. Snažil som sa dostať čo najďalej, ale bohužiaľ telo neposlúcha a ja som sa musel rozhodnúť správne ako dospelý človek a preto som sa na ceste musel rozlúčiť a pripojiť sa na hlavnú cestu a ísť do Trnavy.

Kedže som Trnavu mal 23km a domov som to mal cca 70 nezostávalo nič iné ako po tej hlavnej ceste sa vybrať na vlakovú stanicu do Trnavy, kde si počkám na rýchlik do Nového Mesta nad Váhom. Našťastie cesta do TT bola rovina a sem tam jemné stúpanie, ktoré človek ani necíti. Na ceste som odfotil aj nejaké fotky okolia a to Záruby a krásny Smolenický zámok a starý kaštieľ. Cesta do TT bola únavná a veľmi horúca a mal som chvíľkami pocit že ma klepne na zem. 

Ale našťastie som prišiel na vlakovú stanicu zdravý a celý a hodinu som mohol čakať na vláčik a oddychovať. Do obchodu na stanici som si išiel kúpil liter sladkej vody a vybral som si Coca Colu obsahuje najviac cukrov a do tela som potreboval dostať energiu a tuky. Za hodinu čakania som ju celú nalial do seba ako nič :). Cesta do NM bola príjemná aj keď vlak bol plný ale našťastie v cyklovagóne nebol žiaden iný biker tak som si mal kde aj sadnúť a troška driemať.Z Nového Mesta nad Váhom som šiel zase na biku domov do Starej Turej. Cesta bola rýchla a príjemná, ale ešte kúsok pred NM som videl nehodu a to motorka narazila priamo do auta. Hádam to prežil a prajem mu skoré uzdravenie.Moje údaje: Celková dĺžka: 95km .. Celkov čistý čas: 06:19hod. Prevýšenie a Klesanie okolo 

Autor: Denis Herák | neděle 17.6.2018 9:46 | karma článku: 9,93 | přečteno: 290x
  • Další články autora

Denis Herák

Kráľová hoľa s kočíkom 1946 m.n.m.

S kočíkom do výšky 1946 m.n.m. (Kráľová hoľa). Je to možné, alebo radšej zdolávať ľahšie kopce? Nám sa to podarilo.

6.7.2021 v 20:32 | Karma: 17,08 | Přečteno: 308x | Diskuse| Cestování

Denis Herák

Čipčie (926 m n. m.)

Po dlhej dobe som sa dostal už aj k písaniu, tak pridávam blog. Mám veľa výletov za seboy, tak môžete očakývať, že ich budem pridávať pravidelne.

17.4.2020 v 16:07 | Karma: 10,59 | Přečteno: 179x | Diskuse| Cestování

Denis Herák

Lietavský hrad / VIDEO

Tento krát si dáme krásny hrad kúsok od ZA, hrad Lietava. Na hrade sa pracuje vo veľkom každý deň. Určite každému odporúčam hrad navštíviť.

20.3.2020 v 9:48 | Karma: 10,25 | Přečteno: 210x | Diskuse| Cestování

Denis Herák

Mohyla M.R.Š / Brezová pod Bradlom / VIDEO

Ďalšie video pomocou drona a tento krát si dáme Kopanice a to krásnu pamiatku, Mohylu M.R.Š v Brezovej pod Bradlom.

3.3.2020 v 11:21 | Karma: 9,58 | Přečteno: 207x | Diskuse| Cestování

Denis Herák

Veľká Javorina / VIDEO

Pohľad na tohto ročnú Veľkú Javorinu v zime. Bohužiaľ snehu bolo málo a pekného počasia ešte menej. Som rád, že som stihol aspoň jeden krát tam zažiť ako takú zimu.

27.2.2020 v 12:00 | Karma: 7,42 | Přečteno: 201x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  11:58

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  11:26

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 79
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 300x
Som amatérsky fotograf, ktorý berie fotenie viac vážnejšie ako klasický amatér. Fotím Slovenskú futbalovú reprezentáciu do 21 rokov a aj A-mužstvo. Samozrejme fotím aj iné športy. Fotenie krajiniek mám ako hobby, kde chodím nabrať novú silu. Foteniu som sa dostal náhodne, nikdy som to neštudoval ani som nemal v pláne že budem fotiť a troška si s tým zarábať.

Seznam rubrik