Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Svätojánska rozhľadňa - Liptovský Ján

Keď sa človek doma nudí, tak by sa mal vybrať von aspoň na krátku prechádzku. Budete v Liptovskom Jáne odporúčam danú rozhľadňu. 

Jedného krásneho letného dňa, keď som ešte pravidelne chodil do Liptovského Mikuláša som dostal nápad, že by som sa rád išiel niekam prejsť. Nudil som sa na byte a vonku sa ukazovalo po škaredom víkende ako tak pekné počasie. Zapol som si notebook a pozrel som si zaujímavé miesta v okolí LM, kde som ešte nebol. Ukázalo mi to rozhľadňu nad obcou Liptovský Ján. Kedže som tam ešte nebol tak som sa obliekol sadol do auta a išlo sa. Cesta do Jána bola ako vždy v pohode. Ako som tak už došiel do dediny hľadal som miesto kde zaparkovať. Mal som v pláne zaparkovať pri kostole, ale bohužiaľ bolo tam plno a nezostávalo nič iné, ako sa vybrať na parkovisko, ktoré je na konci dediny.
Ako som sa vybral pešo od parkoviska do dediny, tak sa mi zjavil krásny pohľad na kostol. Ako inak nebol by som to ja keby som si všetko nefotil a ne spravil si dokumentáciu do budúcna.
 

Moja prvá zastávka bola na mieste, kde sa nachádza prírodná kaďa termálnou vodou. Vždy tam je strašne veľké množstvo ľudí a inak to nebolo ani teraz. Kedže som nechcel byť ako Japonský turista, že si fotí úplne všetko, tak som si odfotil len tú malú sochu s ktorej tečie prameň.
 

Pomaly ale isto prichádzam pod kopec, kde sa nachádza daná rozhľadňa. Som na správnom mieste. Nad sebou už ju už vidím a teším sa keď sa tam dostanem. Vyzerá to na krásne miesto a aj počasie mi praje.
 

Popravde povedať nečakal som, že sa tam dneska vyberie toľko ľudí, ale nevadí asi tiež  boli radi ako ja, že po škaredom víkende sa ukázalo zase pekné teplé počasie. Ako som tak stál pod kopcom nezostávalo nič iné, ako sa pomaly vybrať hore. Chodník bo šmykľavý a preto bolo potrebné si dávať pozor.  Ako som tak stúpal hore a hore sa mi cez lesík ukazoval pohľad na naše krásne hory v pozadí.
 

 

Po 10 min. prichádzam už úplne hore, ale ešte pred tým ako sa vyberiem na rozhľadňu musím si počkať dole. Hore bola kopa ľudí, ktorá sa tam fotila a prepáčením namiesto toho aby sa išli najesť dole na lavičky jedli hore a zaberali celú rozhľadňu. Ale nikto mi nepokazí náladu taký krásny deň, som si v hlave povedal. Ako som tak čakal dole, tak som si spravil pár fotiek aby mi čas na čakanie ubehol rýchlejšie.
 

 

Konečne sa tá skupinky ľudí vybrala dole a ja úplne sám som sa mohol vybrať hore na rozhľadňu. Zdolal som zopár schodov a som hore. Jupí!!. Pohľad z rozhľadne nie je 360° ale svojim spôsobom len pred seba. Nevadí aj tak je to krásny pohľad a pohľad ktorý stojí určite za to. Lepšie ako sedieť doma na zadku :). Ako som tak bol hore všetko som si nafotil a kedže sa nikto po mne nevybral hore, tak som tam strávil nejakú tu minútu.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ako som si všetko pofotil vybral som sa dole do dediny. Ako som bol v dedine  a prešiel som prvých 50 metrov zbadal som "krčmu" a vybral som sa tam na kofolu. Chvíľu som si posedel a potom som sa vybral ďalej. Na začiatku ma čakal prechod popri potoku a pekne vybudovanom drevenom zábradlí.
 

Autor: Denis Herák | pondělí 2.4.2018 10:07 | karma článku: 16,00 | přečteno: 343x
  • Další články autora

Denis Herák

Kráľová hoľa s kočíkom 1946 m.n.m.

S kočíkom do výšky 1946 m.n.m. (Kráľová hoľa). Je to možné, alebo radšej zdolávať ľahšie kopce? Nám sa to podarilo.

6.7.2021 v 20:32 | Karma: 17,08 | Přečteno: 307x | Diskuse| Cestování

Denis Herák

Čipčie (926 m n. m.)

Po dlhej dobe som sa dostal už aj k písaniu, tak pridávam blog. Mám veľa výletov za seboy, tak môžete očakývať, že ich budem pridávať pravidelne.

17.4.2020 v 16:07 | Karma: 10,59 | Přečteno: 179x | Diskuse| Cestování

Denis Herák

Lietavský hrad / VIDEO

Tento krát si dáme krásny hrad kúsok od ZA, hrad Lietava. Na hrade sa pracuje vo veľkom každý deň. Určite každému odporúčam hrad navštíviť.

20.3.2020 v 9:48 | Karma: 10,25 | Přečteno: 210x | Diskuse| Cestování

Denis Herák

Mohyla M.R.Š / Brezová pod Bradlom / VIDEO

Ďalšie video pomocou drona a tento krát si dáme Kopanice a to krásnu pamiatku, Mohylu M.R.Š v Brezovej pod Bradlom.

3.3.2020 v 11:21 | Karma: 9,58 | Přečteno: 207x | Diskuse| Cestování

Denis Herák

Veľká Javorina / VIDEO

Pohľad na tohto ročnú Veľkú Javorinu v zime. Bohužiaľ snehu bolo málo a pekného počasia ešte menej. Som rád, že som stihol aspoň jeden krát tam zažiť ako takú zimu.

27.2.2020 v 12:00 | Karma: 7,42 | Přečteno: 201x | Diskuse| Cestování

Denis Herák

Hrad Tematín / VIDEO

Hrad Tematín a pohľad naň pomocou drona. Bolo to natáčané v zime, ale bohužiaľ podmienky boli čisto jarné alebo jesenné.

26.2.2020 v 9:52 | Karma: 8,72 | Přečteno: 177x | Diskuse| Cestování

Denis Herák

Vrch Šíp 1169m.n.m / VIDEO

Šíp (1 169,5 m n. m.[1]) je masívny rozložitý skalnatý vrch, vypínajúci sa nad sútokom riek Orava a Váh v pohorí Veľká Fatra v okrese Ružomberok. Nachádza sa v rovnomennej národnej prírodnej rezervácií Šíp.

19.2.2020 v 9:33 | Karma: 10,33 | Přečteno: 171x | Diskuse| Cestování

Denis Herák

Klín a Okolie

Dnes si nedáem žiaden článok ani foto, ale len video pomocou drona. Hádam sa Vám bude páčiť. Príjemné pozeranie.

18.2.2020 v 17:16 | Karma: 9,99 | Přečteno: 310x | Diskuse| Cestování

Denis Herák

Omšenská Baba a 4 vyhliadky - Turistika

Tento krát si dáme prechod cez časť pohoria Strážovské vrchy. Prajem príjemné čítanie a pozeranie fotiek.

28.11.2019 v 8:44 | Karma: 11,32 | Přečteno: 236x | Diskuse| Cestování

Denis Herák

Baranec 2185m - Turistika

Po roku som sa zase snažil zdolať vrchol Baranec. Čo si myslíte, prialo mi tento krát počasie a zdolal som ho, alebo nie?

25.11.2019 v 8:27 | Karma: 15,35 | Přečteno: 292x | Diskuse| Cestování

Denis Herák

Handlová - Bralová Skala (Turistika)

Keď prvé dni jesenné Vám prajú a počasie je na jednotku. Treba to vyžiť a ísť do prírody spoznávať nové miesta.

24.9.2019 v 8:36 | Karma: 12,91 | Přečteno: 202x | Diskuse| Cestování

Denis Herák

Rozhľadňa Háj - Nová Baňa (turistika)

Minulý víkend som sa s partnerkou vybral pozrieť Novú Baňu a pohorie Pohronský Inovec. Príjemné čítanie prajem.

7.9.2019 v 13:12 | Karma: 13,05 | Přečteno: 201x | Diskuse| Cestování

Denis Herák

Inovec 1042 m n.m. Cykloturistika

Dneska si dáme neplánovanú trasu, ale trasa ktorá nikdy neomrzí ani nikoho neurazí. Určite každému odporúčam.

19.8.2019 v 9:44 | Karma: 9,40 | Přečteno: 177x | Diskuse| Cestování

Denis Herák

Slovensko Moravské Biele Karpaty cykloturistika

Môj najnovší výlet sa konal v krásne prírode Bielych Karpát, aj keď sa dialo čo sa dialo vždy poviem že táto krajina je veľmi krásna a má čo ponúknuť.

12.8.2019 v 14:57 | Karma: 15,48 | Přečteno: 250x | Diskuse| Cestování

Denis Herák

Malé Karpaty cykloturistika

Najprv krásne potom hmlisté a zase krásne počasie. Aj také dačo môžete byť jeden deň. Môj nový blog ale cca dva týždne starý výlet.

11.8.2019 v 15:39 | Karma: 13,10 | Přečteno: 252x | Diskuse| Cestování

Denis Herák

Jánošíkove diery & Veľký Rozsutec 1610 mnm

Krásna Malá Fatra a najkrajší vrch, ktorý môžete navštíviť v MF. Foto + video. Príjemné čítanie prajem.

29.7.2019 v 13:52 | Karma: 19,46 | Přečteno: 435x | Diskuse| Cestování

Denis Herák

Výstup na Rysy (2499 a 2503 m)

Oficiálne otvorenie turistickej sezóny vo Vysokých Tatrách. Ja som si vybral Rysy. Na konci článku bude aj video.

17.6.2019 v 16:07 | Karma: 18,25 | Přečteno: 441x | Diskuse| Cestování

Denis Herák

Križná 1574m.n.m na Bicykli

Tento krát si spoločne prejdeme na bicykli krásnu trasu na tretí najvyšší vrch Veľkej Fatry a to vrch Križná.

2.6.2019 v 13:23 | Karma: 15,45 | Přečteno: 419x | Diskuse| Cestování

Denis Herák

Strážovské vrchy - Malý okruh bicykel

Tento krát si dáme Strážovské vrchy a nabudúce zahraničia. Samozrejme, ak bude počasie za a nie proti ako tento týždeň.

26.5.2019 v 16:44 | Karma: 13,88 | Přečteno: 303x | Diskuse| Cestování

Denis Herák

Rakúsko (Berg / Hainburg ) Bicykel

Prvý článok môjho nového projektu. Radlerom po Horách. Prečo práve Radlerom po horách? Dohodol som sa zo Zlatým Bažantom na spolupráci ohľadom prezentovania Radlerov na mojich potulkách tak preto. Príjemné čítanie prajem.

19.5.2019 v 9:48 | Karma: 10,49 | Přečteno: 195x | Diskuse| Cestování
  • Počet článků 79
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 300x
Som amatérsky fotograf, ktorý berie fotenie viac vážnejšie ako klasický amatér. Fotím Slovenskú futbalovú reprezentáciu do 21 rokov a aj A-mužstvo. Samozrejme fotím aj iné športy. Fotenie krajiniek mám ako hobby, kde chodím nabrať novú silu. Foteniu som sa dostal náhodne, nikdy som to neštudoval ani som nemal v pláne že budem fotiť a troška si s tým zarábať.

Seznam rubrik