Výstup na Minčol 1364m.n.m

7. 03. 2018 10:45:25
Tento krát si dáme znova Malú Fatru, ale tento krát budú podmienky úplne iné ako v poslednom príbehu o Malej Fatre.

Jedného krásneho dňa som napísal mojim dvom partákom, či by nemali záujem ísť na turistiku na vrchoľ Minčol, ktorý sa nachádza v časti Lúčanskej Malej Fatry. Tento krát sme išli na istotu, že má byť krásne slnečné počasie a krásna teplá zima. Ako skoro každá turistika, nečakalo nás nič iné ako ranné vstávanie a nejaký ten prestup a cestovanie autobusom a vlakom. Keď prichádzame do dedinky Višňové začína sa náš štart a výstup na Minčol. Ja vždy ako prvý vytiahnem fotoaparát a spravím rýchlo takú dokumentačnú fotku zo štartu :). Na fotke môžete vidieť partáka Marcela a Jara.

Aj keď sme vystúpili na konečnej, čakala nás dlhá ceste dedinkou kde môžeme vidieť, ako domáci pracujú aj v chladnom počasí cez víkend na svojom - svojich domoch. Ale ako sme tak vystúpili a prišli sme už na turistický chodník, ktorý je hneď na konci dedinky, máme možnosť vidieť oblačnosť, ktorá nás začala trápiť a náš slovník sa zmenil na neslušné slová, ktoré padali na predpoveď počasia.

Ako si tak kráčame pár minút krásnym lesíkom a menším stúpaním, prichádzame na zaujímavé mesto na fotenie. Oblačnosť klesá pomaly dole a práve preto začíname veriť, že budeme mať krásno počasie. Na danom mieste môžete vidieť krásnu chatu, na ktorú by so sa nasťahoval hneď.

Ako sa tak pomaly ale isto blížime vrcholu, stretneme prvého turistu, ktorý pôjde chvíľu našim smerom, ale po chvíľke sa dá na iný chodník a naše putovanie je len zase o troch. Čoskoro sme pod vrchoľkom a už sa dostávame nad pásmo, kde oblačnosť je nižšie ako my a už vieme, že nám vyšlo krásne zimné počasie krásnou až mliečnou inverziou.

Čaká nás posledný kúsok lúkou a už vidíme vrchoľ krásny dvoj kríž. Jupí prvú polovicu máme už za sebou. Ako sme hore a užívame si to krásne teplé počasie a lúče slnka, ktoré nás zohrievajú, tak parták Marcel dostane nápad, že tento krát spoločná fotka bude hore bez :). Ako sme sa odfotili tak sa oblečieme a už začíname vyťahovať nejaké to dobré jedlo a hlavne čaj :). Tento krát nebude chýbať ani niečo silnejšie a vrcholové, domáce pálené. Ani jeden z nás ešte nikdy nebol na tomto kopci a preto si ten krásny výhľad, ktorý je 360° užívame na plno. Je vidieť celá Malá a Veľká Fatra, Západné Tatry ale aj ďaleké české pohoria.

Po cca hodine na vrchole a kochaním sa na tú krásu sa vzájomne dohodneme, že bude dobre ísť dole. Nepôjdeme tou istou cestou, ako sme išli hore ale pôjdeme ina-kade, chodníkom ktorý nás dovedie do mesta Vrútky a s tade máme v pláne ísť vláčikom domov. Ako sme zišli cca 100 metrov výškových zbadáme v sedle zaujímavú vec a to delo z druhej svetovej vojny.

Ako sa blížime do pásma lesov, tak si parták Marcel všimne cez turistický chodník čerstvé stopy od medveďa. Možno by si každý povedal, že človek dostane rešpekt, že maximálne si spraví foto stôp a vyberie sa ďalej. Ale parták Marcel posilnený domácou dostal nápad, že pôjde chvíľku po stopách medveďa, ale nič mu to nepomohlo nemal šťastie a medveďa nenašiel a pokračujeme vzostupovať a zase vchádzame do pásma hmly.

Do Vrútok sme prišli skôr, ako sme očakávali a preto sme sa prešli po námestí a dali si teplý čaj. A domov sme prišli zdravý a všetci traja.

Autor: Denis Herák | středa 7.3.2018 10:45 | karma článku: 16.83 | přečteno: 413x

Denis Herák

Kráľová hoľa s kočíkom 1946 m.n.m.

S kočíkom do výšky 1946 m.n.m. (Kráľová hoľa). Je to možné, alebo radšej zdolávať ľahšie kopce? Nám sa to podarilo.

6.7.2021 v 20:32 | Karma článku: 16.61 | Přečteno: 306 | Diskuse

Další články z rubriky Fotoblogy

Jaromír Šiša

Auto moto veteráni všude možně i jinde.

Třeba pod střechou velkých prostorných i malých útulných muzeí. Nebo na všech možných srazech, případně je potkáváme jen tak v prostoru. Pro svoji krásu a eleganci je obdivujeme a s úctou k těm, kteří jim vdechli nový živý život.

28.3.2024 v 10:03 | Karma článku: 20.47 | Přečteno: 475 | Diskuse

Petr Široký

Jak jsem potkal brouky (Díl LXII. - Rokycany 12 - Jaro je tu)

Broučí znalosti většiny z nás plynou z dávné četby Ferdy Mravence a občasného setkání s druhem dostatečně velkým či nápadným, aby si ho člověk povšiml – střevlík, beruška, chroust, zlatohlávek.

28.3.2024 v 8:42 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 73 | Diskuse

Martina Pazourová

Po dešti......

Nenapadá mě nic jiného, než text písně paní Judity Čeřovské.Foto Nikon D 70. Jo, a dalo to docela fušku :-)

25.3.2024 v 23:00 | Karma článku: 12.36 | Přečteno: 207 | Diskuse

Veronika Foglová

Květná neděle 2024

Uteklo to jako voda, a svatopostní doba nám vstoupila do své závěrečné fáze - Svatého týdne, po němž nadejdou Velikonoce.

24.3.2024 v 15:21 | Karma článku: 11.15 | Přečteno: 154 | Diskuse

Martina Pazourová

Střípky z bleduliště

Bledule mám doma asi tak tři. Z původních šesti, které mi přes zimu zredukoval krtek.Proto jsem byla v bledulišti na vysočině jak Alenka v říši divů. Letos už potřetí, tentokrát po vydatném týdenním dešti, kdy jsem si otestovala

22.3.2024 v 22:25 | Karma článku: 14.66 | Přečteno: 231 | Diskuse

Som amatérsky fotograf, ktorý berie fotenie viac vážnejšie ako klasický amatér. Fotím Slovenskú futbalovú reprezentáciu do 21 rokov a aj A-mužstvo. Samozrejme fotím aj iné športy. Fotenie krajiniek mám ako hobby, kde chodím nabrať novú silu. Foteniu som sa dostal náhodne, nikdy som to neštudoval ani som nemal v pláne že budem fotiť a troška si s tým zarábať.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...